Skip to main content

ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΠΑΙΖΟΥΝ ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ ΑΣΚΟΥΝ ΣΩΜΑ ΚΑΙ ΠΝΕΥΜΑ

  ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΠΑΙΖΟΥΝ ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ ΑΣΚΟΥΝ ΣΩΜΑ ΚΑΙ ΠΝΕΥΜΑ   μουσικό όργανο όχι μόνο έχουν μία διέξοδο για τη δημιουργικότητα τους, αλλά διατηρούν σε φόρμα το μυαλό και τους μυς τους. Ενδιαφέρον εύρημα αλλά όχι και τόσο γνωστό αυτό το όφελος, σύμφωνα με την Λώρα Yeh, διευθύντρια της μουσικής σχολής του Σαν Λούις. Η Λώρα Yeh διδάσκει βιολί σε 30 μαθητές της σχολής. Σε συνέντευξη τύπου είπε: «Δεν είναι πρόγραμμα απώλειας βάρους, και παίζοντας βιολί δεν είναι σα να τρέχεις σε μαραθώνιο, αλλά ασκούνται πολλοί μύς και αυτό βοηθάει τη φόρμα του σώματος. Αυτό είναι όφελος και για τους ενήλικες που παίζουν βιολί. Ο σύζυγός μου τελευταία δεν έπαιζε βιολί, λόγω επαγγελματικών υποχρεώσεων. Από τότε που ξανάρχισε να παίζει έχασε αρκετά κιλά, ενώ δεν άλλαξε τίποτ’ άλλο στις δραστηριότητές του». Η Yeh είπε ότι έχει παρατηρήσει σε πολλούς μαθητές της καλύτερη γενική φυσική κατάσταση και βελτίωση της υγείας τους με το παίξιμο του βιολιού.  «Με τόση παιδική παχυσαρκία, η μουσική μπορεί να βοηθήσει και να πάρει λίγο από το χρόνο που τα παιδιά βλέπουν τηλεόραση και τρώνε φαγητό»   

Ο Chris Pinkston, διευθυντής ορχήστρας σε Δημόσια Σχολεία επί 18 χρόνια, συμφώνησε ότι παίζοντας μουσικά όργανα η υγεία ενός παιδιού μπορεί να βελτιωθεί. «Διδάσκουμε τη σωστή στάση σώματος και τον τρόπο που πρέπει να κάθονται και να κρατούν το μουσικό όργανο, χρησιμοποιούμε πολύ το πάνω μέρος του σώματος, αναπτύσσοντας τους μύς της πλάτης και των χεριών» εξήγησε ο Pinkston.  Άλλο όφελος από το παίξιμο μουσικών οργάνων είναι η μείωση του στρές, σύμφωνα με μία πρόσφατη μελέτη του Medical Science Monitor. Επίσης η μάθηση ενός οργάνου επίσης βοηθάει τα παιδιά να βελτιώσουν τις κινητικές τους επιδεξιότητες, σύμφωνα με την Yeh. Μαθαίνουν οι μαθητές να απομονώνουν τους μύς, να κινούν τα δάκτυλα ανεξάρτητα, δυναμώνουν οι μύς των δακτύλων ενώ μαθαίνουν επίσης να χαλαρώνουν την ένταση των μυών.  Βελτιώνεται επίσης η κυκλοφορία του αίματος. Σε έναν ηλικιωμένο κύριο, ο γιατρός διαπίστωσε ότι το βιολί βοηθούσε την υγεία της καρδιάς του και την κυκλοφορία στα άκρα του. Το παίξιμο ενός μουσικού οργάνου, σύμφωνα με τον Pinkston, επίσης ασκεί τον εγκέφαλο. «Παίζοντας ένα μουσικό όργανο, χρησιμοποιούνται περισσότερα τμήματα του εγκεφάλου απ’ όσα χρησιμοποιεί κανείς σε μία πανεπιστημιακή σχολή. Στις εισαγωγικές εξετάσεις όσοι παίζουν ένα μουσικό όργανο έχουν υψηλότερες επιδόσεις από τους υπόλοιπους μαθητές. Όχι μόνο το βιολί, αλλά όλα τα όργανα έχουν αυτές τις ευεργετικές επιδράσεις. «Στο βιολί και τη βιόλα, αλλά και στο τσέλο, οι  μαθητές κάνουν διάφορες κινήσεις και με το σώμα τους» εξηγεί η Yeh. «Ακόμη και στο πιάνο οι μαθητές τεντώνουν το σώμα για να παίξουν από το ένα άκρο ως το άλλο, παρόλο που γενικά κάθονται. Επίσης μαθαίνοντας πιάνο δυναμώνουν πολύ τα χέρια και αυξάνεται η επιδεξιότητα» πρόσθεσε.  Τα πνευστά βελτιώνουν πολύ την αναπνοή, δυναμώνουν το στομάχι και τους παρασπονδύλιους μύς.  Τα παιδιά που παίζουν σε μπάντα που κινείται έχουν αυξημένη φυσική άσκηση. Ο χορός επίσης είναι έξοχη φυσική δραστηριότητα για όλη την οικογένεια. Η Δρ. Mary Zurn, αντιπρόεδρος εκπαίδευσης των σχολείων Primrose στην Ατλάντα, λέει:  «Ο χορός είναι ένα είδος δημιουργικής έκφρασης που βοηθά στην οικοδόμηση αυτοπεποίθησης» «Το να παίζει ένα παιδί μουσικό όργανο δεν είναι άσκηση όταν ασχολείται με αυτό μόνο λίγα λεπτά την ημέρα, χρειάζεται μία ώρα κάθε μέρα προκειμένου να έχει όφελος στη φυσική του κατάσταση. Μετά από δύο ώρες παιξίματος τα παιδιά είναι πράγματι κουρασμένα, αφού αυτό είναι προπόνηση», συμπλήρωσε η Yeh.