Η ΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ ΕΓΟ ΣΤΟ FACEBOOK   ΤΟ ΚΑΝΑΛΙ ΤΗΣ ΕΓΟ ΣΤΟ YOUTUBE   ο καιρός στην Ελλάδα   χρήσιμα LINKS

 


ΥΠΝΟΣ...ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΣ ΚΑΙ ΑΝΑΓΚΑΙΟΣ!

ΥΠΝΟΣ...ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΣ ΚΑΙ ΑΝΑΓΚΑΙΟΣ! 

  

Περνάμε το ένα τρίτο της ζωής μας κοιμώμενοι. Μέχρι να εφευρεθεί ο ηλεκτρικός λαμπτήρας δεν είχαμε και ιδιαίτερη επιλογή. Ξυπνούσαμε με την αυγή και αναγκαστικά κοιμόμασταν μετά τη δύση του ηλίου. Τον προηγούμενο αιώνα όμως τα δεδομένα άλλαξαν,  αφού δόθηκε στη διάθεση μας το τεχνητό φως- και η νύχτα έθεσε υποψηφιότητα και για άλλες δραστηριότητες εις βάρος της ποσότητας και-μοιραία-και  της ποιότητας του ύπνου μας. Σύμφωνα με στατιστικές οι σύγχρονοι άνθρωποι κοιμόμαστε μιάμιση ώρα λιγότερο από ότι πριν έναν αιώνα.

    Είναι σοφό να μειώνουμε την ποσότητα του ύπνου μας; Οι επιστήμονες απαντούν όχι απαριθμώντας μια θλιβερή ακολουθία ατυχημάτων στα οποία η έλλειψη ύπνου έπαιξε καθοριστικό ρόλο. Το Τσερνομπίλ το 1986 και το Three Mile Island το 1979- ένα αντίστοιχο πυρηνικό ατύχημα στην Πενσυλβάνια των Ηνωμένων Πολιτειών -έγιναν και τα δύο νύχτα και επιπρόσθετα και στα δύο έγιναν σοβαρά λάθη κρίσης και διαχείρησης  από κουρασμένους χειριστές. Η καταστροφή του διαστημικού λεωφορείου Challenger το 1986 και η τεράστια πετρελαιοκηλίδα στην Αλάσκα το 1989 είναι ακόμα δύο τέτοια  θλιβερά παραδείγματα. Μια αναφορά από την Εθνική Επιτροπή για τις διαταραχές του ύπνου υποστηρίζει ότι η κούραση και η αϋπνία  των οδηγών ήταν κριτικής σημασίας παράγοντας  σε παραπάνω από τα μισά αυτοκινητιστικά ατυχήματα στις Ηνωμένες Πολιτείες. Αξίζει να σημειωθεί ότι ακόμα και αν η έλλειψη ύπνου δεν οδηγεί σε ατύχημα ή τραυματισμό κλινικές μελέτες δείχνουν ότι επηρεάζει σημαντικά προς το χειρότερο την απόδοση σε οποιαδήποτε εργασία, γεγονός που θα έπρεπε να απασχολεί το αφεντικό κάθε υπαλλήλου που του λείπει ύπνος.

   Το παράδοξο της ιστορίας; Παρόλο που ο ύπνος καταλαμβάνει αναλογικά μεγάλο κομμάτι της ζωής μας και είναι φανερή η σπουδαιότητα του λίγα ξέρουμε για τη λειτουργία του αυτή καθαυτή. Το σίγουρο είναι ότι χωρίς αυτόν απλά δεν μπορούμε να λειτουργήσουμε στο μέγιστο των δυνατοτήτων μας. Οι μελέτες και τα πειράματα δείχνουν ότι σε συνθήκες στέρησης ύπνου η απόδοση των ανθρώπων φθίνει προοδευτικά αλλά σταθερά. Στο Πανεπιστήμιο του Σικάγο σκέφτηκαν να στερήσουν τον ύπνο από ποντίκια βάζοντας τα να επιπλέουν σε μια σχεδία. Κάθε φορά που κοιμόντουσαν η σχεδία έπαιρνε μια κλίση αναγκάζοντας τα να ξυπνήσουν και να κινηθούν προκειμένου να μην πέσουν στο νερό. Ήταν αδύνατο να κοιμηθούν φυσικά με μια τέτοια ρύθμιση και μέσα σε δύο- το πολύ τρείς- εβδομάδες τα ποντίκια πέθαναν αφού εξασθένησαν προοδευτικά, γέμισαν πληγές, έχασαν βάρος παρόλο που έτρωγαν παραπάνω από τις συνηθισμένες τους ποσότητες και η θερμοκρασία του σώματος τους μειώθηκε. Στα ποντίκια που επετράπηκε να έχουν non-REM ύπνο αλλά καθόλου REM ύπνο το διάστημα που άντεξαν μέχρι και αυτά να πεθάνουν διπλασιάστηκε. Τα ποντίκια της ομάδας ελέγχου τα οποία πέρασαν την ίδια δοκιμασία αλλά τους επετράπη ύπνος non-REM και REM επιβίωσαν.  Τελεσίδικα κανένας δεν είπε γιατί πέθαναν τα ποντίκια αλλά κάποια από τα συμπτώματα που εμφάνισαν πριν το τέλος τους υποδεικνύουν κατάρρευση του ανοσοποιητικού τους και είναι αρκετοί οι επιστήμονες που υποστηρίζουν ότι ο ύπνος βοηθά το ανοσοποιητικό σύστημα να λειτουργεί με επάρκεια και επιτυχία. ΄Αλλωστε θυμηθείτε ότι οι πλείστοι των ανθρώπων έχουν την τάση να αρρωσταίνουν μετά από ξενύχτια ή μακρυνές πτήσεις.

     Μερικοί επιστήμονες υποστηρίζουν ότι η στέρηση ύπνου προκαλεί όχι μόνο πνευματική αλλά και ιδιαίτερα σημαντική  σωματική φθορά. Σε ένα πείραμα που έγινε στο Πανεπιστήμιο του Σικάγο με νεαρούς άνδρες τους επετράπη μόνο ένα 4ωρο ύπνου το 24ωρο – τη νύχτα- για μία εβδομάδα. Στο τέλος της εβδομάδας βρέθηκε ότι ο μεταβολισμός τους είχε αλλάξει με τέτοιο τρόπο που τους έκανε πιο επιρρεπείς στην παχυσαρκία και το διαβήτη. Μόλις αναπλήρωσαν το χαμένο ύπνο ο μεταβολισμός τους επανήλθε στα φυσιολογικά για αυτούς μέτρα. Να σημειωθεί ότι το φυσιολογικό είτε για ποσότητα ύπνου πρόκειται είτε για μεταβολικό ρυθμό  ποικίλλει από άνθρωπο σε άνθρωπο και ακόμα και τα γενικευμένα συμπεράσματα είναι παρακινδυνευμένα. Ναι οι γυναίκες χρειάζονται λίγο παραπάνω ύπνο από ότι οι άνδρες. Κάποιοι άνθρωποι λειτουργούν καλά μετά από 6 ώρες ύπνου ενώ άλλοι χρειάζονται 8 και 9 ώρες. Οι έφηβοι χρειάζονται περισσότερο ύπνο από τους ενήλικες αλλά συνήθως πάνε για ύπνο αργά και ξυπνούν νωρίς και αυτό ίσως εξηγεί γιατί είναι μουτρωμένοι χωρίς εμφανή λόγο και με το παραμικρό στήνουν καυγά!

     Είναι σημαντικό να φροντίζουμε τις ώρες του ύπνου μας και να συμπληρώνουμε στα Σαββατοκύριακα αλλά και  κατά τη διάρκεια της μέρας- όταν αυτό είναι εφικτό-με σποραδικά μισάωρα ή εικοσάλεπτα που τονώνουν και αναζωογονούν το σώμα και το μυαλό μας. Ο Ναπολέοντας, ο Τσώρτσιλ, ο ΄Εντισσον φρόντιζαν να αξιοποιούν τέτοια διαστήματα μέσα στη μέρα και πολλές σύγχρονες εταιρείες σε Αμερική και Ιαπωνία έχουν ειδικούς χώρους ύπνου -διαθέσιμους στο προσωπικό στη διάρκεια του ωραρίου του - προκειμένου να αυξήσουν την παραγωγικότητα αλλά και τη δημιουργικότητα των εργαζομένων τους. Η βιοανάδραση προσφέρει στο σύγχρονο άνθρωπο τη δυνατότητα μέσα από τις ασκήσεις που προάγουν την εκτόνωση της συσωρευμένης μυϊκής έντασης και την εξισορρόπηση της λειτουργίας των ημισφαιρίων του εγκεφάλου καλύτερη ποιότητα ύπνου – ακόμα και με λιγότερες ώρες- και σταθερά αξιοπρεπή και προσοδοφόρα  εργασιακή παρουσία. Επιπλέον μπορεί να βοηθήσει στο να ρυθμιστούν  διαταραχές του ύπνου όπως η υπνική άπνοια, η αϋπνία, ο διακοπτόμενος ύπνος δίνοντας καλύτερη ποιότητα ζωής και καθημερινότητας στο άτομο.

    Είναι σημαντικό να ξέρουμε τη σπουδαιότητα του ύπνου στη ζωή μας και ακόμα πιο σημαντικό να τον προγραμματίζουμε...ψυχραιμία και προγραμματισμός λοιπόν και όνειρα γλυκά!

 ΠΡΟΣΤΑΤΙΤΙΔΑ 

Σύμφωνα με το Εθνικό Ινστιτούτο Υγείας των ΗΠΑ, το 50% των  ανδρών παρουσιάζει κατά τη διάρκεια της ζωής του  προστατίτιδα.

ΣΠΑΣΤΙΚΗ ΚΟΛΙΤΙΔΑ Ή ΣΥΝΔΡΟΜΟ ΕΥΕΡΕΘΙΣΤΟΥ ΕΝΤΕΡΟΥ

Όσοι πάσχουν από σπαστική κολίτιδα ή όσοι έχουν κάποιον στο άμεσο οικογενειακό ή φιλικό τους περιβάλλον ...

Ποιός φοβάται τον ιό των κονδυλωμάτων;

Τί είναι , πώς μεταδίδεται, πώς προστατευόμαστε;

 ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ, Η ΑΠΕΙΛΗ ΤΟΥ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ

Ιδαίτερα σήμερα με την οικονομική κρίση η κατάθλιψη αυξήθηκε κατακόρυφα. Η ομοιοπαθητική μπορεί να συμβάλλει ενεργά στην αντιμετώπιση της χωρίς παρενέργειες.

  ΟΜΟΙΟΠΑΘΗΤΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΔΟΤΗΣΕΙΣ

Η ομοιοπαθητική εξελίσεται και προσαρμόζεται στην απαιτητική σημερινή πραγματικότητα ώστε να μη φοβάται πια τις αντιδοτήσεις.

ΑΔΥΝΑΤΙΣΜΑ ΚΑΙ ΟΜΟΙΟΠΑΘΗΤΙΚΗ - ΣΠΥΡΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΙΔΗΣ

ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ ΚΑΙ ΟΜΟΙΟΠΑΘΗΤΙΚΗ

ΦΑΚΕΛΟΣ ΥΓΕΙΑ-ΟΜΟΙΟΠΑΘΗΤΙΚΗ ΚΑΙ ΚΑΦΕΣ- ΣΠΥΡΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΙΔΗΣ

EGO ΜΕ ΤΗΝ ΘΑΛΕΙΑ- ΚΑΝΕΙ Η ΟΜΟΙΟΠΑΘΗΤΙΚΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ; ΚΑΛΕΣΜΕΝΟΣ Ο  ΟΜΟΙΟΠΑΘΗΤΙΚΟΣ ΙΑΤΡΟΣ ΣΠΥΡΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΙΔΗΣ

Η ΜΑΡΙΑ ΤΖΟΜΠΑΝΑΚΗ ΜΙΛΑΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΜΟΙΟΠΑΘΗΤΙΚΗ

ΖΩΝΤΑΝΗ ΜΕΤΡΗΣΗ ΤΟΥ ΣΤΡΕΣ ΣΤΟΝ ΑΝΤ1 ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΑΤΡΟ ΣΠΥΡΟ ΔΙΑΜΑΝΤΙΔΗ  ΚΑΙ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥΣ ΧΑΡΙΤΑΤΟ ΚΑΡΑΜΕΡΟ