Η ΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ ΕΓΟ ΣΤΟ FACEBOOK   ΤΟ ΚΑΝΑΛΙ ΤΗΣ ΕΓΟ ΣΤΟ YOUTUBE   ο καιρός στην Ελλάδα   χρήσιμα LINKS

 

Ο ΕΙΔΙΚΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟΣ


Για την αντιμετώπιση του εργασιακού στρες προτείνονται διεθνώς οκτώ βασικές στρατηγικές. Ας τις δούμε και ας τις αναλύσουμε.

1. Γνώρισε τον εαυτό σου.

Μάθε τα επίπεδα στρες που βιώνεις και τον τρόπο που επηρεάζουν το μυαλό και το σώμα σου. Σιγά που δεν το ξέρω θα μου πεις. Το στρες στη δουλειά με διαλύει.  Σφίγγεται το στομάχι μου, ιδρώνουν και τρέμουν τα χέρια μου, νοιώθω δυσφορία στην αναπνοή και το χειρότερο ξεσπώ το απόγευμα στο σύζυγο και τα παιδιά μου. Ναι αλλά εγώ δεν εννοώ αυτό. Χρειάζεσαι ειδικά μηχανήματα βιοανάδρασης και τη βοήθεια ενός ειδικού για να μετρήσεις τα επίπεδα του στρες και τις επιπτώσεις του. Ο ειδικός θα σου μάθει στη συνέχεια πώς να απευαισθητοποιείσαι από τους στρεσογόνους παράγοντες, έτσι θα ελέγξεις το στρες και δεν θα είσαι ένας απλός παρατηρητής του Βατερλό που σου προκαλεί.

2. Συνειδητοποίησε πως αντιδράς στο στρες.

Μήπως υιοθετείς ανθυγιεινές συνήθειες όπως κάπνισμα, «καταχρήσεις» στο φαγητό και χαζοξενύχτι για εκτόνωση; Μήπως ξεσπάς σε όλους με νεύρα και γίνεσαι αντικοινωνικός; Αυτά θα τα βρεις με αυτοπαρατήρηση. Ένας ειδικός επιστήμονας θα σε βοηθήσει να είσαι πιο αντικειμενικός και αποτελεσματικός με τον εαυτό σου και θα σου εξηγήσει τους μηχανισμούς γιατί από την κατανόηση ξεκινά η αντιμετώπιση.

3. Κλείστο το άτιμο.

Μιλάμε για το κινητό. Άσε τη τεχνολογία να δουλεύει για σένα και όχι εις βάρος σου. Μόλις φύγεις από τη δουλειά κλείσε το κινητό για να μη σου τη σπάσει ως συνήθως την πιο ακατάλληλη ώρα. Δώσε σε όλους να καταλάβουν ότι τηρείς αυτό τον κανόνα. Εδώ ο ειδικός χρειάζεται για να πείσει τον προϊστάμενο σου να τηρήσει κι αυτός τον κανόνα αν θέλει να είσαι ήρεμος και αποδοτικός.

4. Φτιάξε λίστα εκκρεμοτήτων.

Οι εκκρεμότητες είναι ο χειρότερος στρεσογόνος παράγοντας. Όταν όμως καταγραφούν και ιεραρχηθούν τότε παύουν να είναι το τέρας που απειλεί αλλά μια ρουτίνα ενός καλορυθμισμένου μηχανισμού. Ο ειδικός θα σου μάθει την τέχνη της καταγραφής και κυρίως της ιεράρχησης για να μην είναι η λίστα σου ένας αχταρμάς χωρίς αρχή και τέλος που προκαλεί μεγαλύτερο πρόβλημα.

5. Κάνε μικρά διαλλείματα.

Τι  θα κάνεις όμως σ’ αυτά τα μικρά διαλλείματα. Θα χαζολογάς και θα σπαταλάς την ενέργεια σου πίνοντας καφέδες ή αναψυκτικά με τεράστιες ποσότητες ζάχαρης; Ο ειδικός θα σου μάθει απλές και ευχάριστες τεχνικές γρήγορης επαναφόρτισης των μπαταριών σου για να είναι αποδοτικός ο χρόνος του διαλλείματος και να έχει νόημα.

6. Δώσε προτεραιότητα στον εαυτό σου.

Πάψε να είσαι «η Μαρία Τερέζα» της εργασιακής ομάδας όπου μπορεί κανείς να φορτώσει ότι του περισσεύει. Οριοθέτησε τα όρια και τα περιθώρια σου. Ο ειδικός θα σε βοηθήσει να κάνεις τις αλλαγές εύκολα, με αντικειμενικότητα και κυρίως κερδίζοντας το σεβασμό των συναδέλφων σου και όχι τον οίκτο τους.

7. Επέλεξε μέθοδο αντιμετώπισης του στρες.

Εδώ παίζονται όλα. Πολλά λέγονται και γίνονται σε αυτόν τον τομέα. Η σωματική άσκηση, ο διαλογισμός, οι εκδρομές, τα σπορ, η κουβέντα με κάποιον που μπορεί να είναι μέντορας, η αλλαγή των κακών συνηθειών, η αφιέρωση χρόνου στην οικογένεια, το κλωτσοκοπάνημα ενός σάκου με τη φωτογραφία του προϊσταμένου και πολλά-πολλά άλλα μπορούν να υιοθετηθούν ανάλογα με την περίπτωση. Όλες αυτές οι σεβαστές και διαχρονικές τεχνικές διέπονται από μια υποκειμενικότητα και έχουν απόδοση ανάλογα με την ιδιοσυγκρασία του καθενός. Η νευροφυσιολογία προτείνει σήμερα το βασικό επιστημονικό της εργαλείο για τον έλεγχο του στρες. Εννοώ τη βιοανάδραση που μέσα από αντικειμενική παρατήρηση με τη βοήθεια μηχανημάτων που μετρούν βιολογικές παραμέτρους, βλέπει κανείς στην οθόνη του υπολογιστή του τον τρόπο με τον οποίο αντιδρά το μυαλό και το σώμα του στο στρες. Στη συνέχεια ο ειδικός επιστήμονας του μαθαίνει να ελέγχει το στρες και να βλέπει αντικειμενικά την επιτυχία της εκπαίδευσης του στη οθόνη του υπολογιστή του. Η αντικειμενικότητα είναι απόλυτη γιατί έχουμε να κάνουμε με καταγραφικά μηχανήματα και όχι υποκειμενικές αξιολογήσεις. Είναι αυτονόητο ότι ο ειδικός είναι απαραίτητος.

8. Βρες τον κατάλληλο ειδικό και προσέλαβε τον.

Θα μου πεις «καλά όλα με τον ειδικό θα τα κάνω;». Τι να γίνει όμως. Αν θέλεις να είσαι επαγγελματίας και όχι ημιερασιτέχνης πρέπει να τα κάνεις όλα με το σωστό και κυρίως με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο για σένα. Μπορεί να κοστίζει λίγο αλλά το κέρδος σου είναι πολλαπλάσιο. Έτσι λένε …… οι ειδικοί.

 

-Δημοσιεύθηκε στο περιοδικό "ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ"

 ΠΡΟΣΤΑΤΙΤΙΔΑ 

Σύμφωνα με το Εθνικό Ινστιτούτο Υγείας των ΗΠΑ, το 50% των  ανδρών παρουσιάζει κατά τη διάρκεια της ζωής του  προστατίτιδα.

ΣΠΑΣΤΙΚΗ ΚΟΛΙΤΙΔΑ Ή ΣΥΝΔΡΟΜΟ ΕΥΕΡΕΘΙΣΤΟΥ ΕΝΤΕΡΟΥ

Όσοι πάσχουν από σπαστική κολίτιδα ή όσοι έχουν κάποιον στο άμεσο οικογενειακό ή φιλικό τους περιβάλλον ...

Ποιός φοβάται τον ιό των κονδυλωμάτων;

Τί είναι , πώς μεταδίδεται, πώς προστατευόμαστε;

 ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ, Η ΑΠΕΙΛΗ ΤΟΥ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ

Ιδαίτερα σήμερα με την οικονομική κρίση η κατάθλιψη αυξήθηκε κατακόρυφα. Η ομοιοπαθητική μπορεί να συμβάλλει ενεργά στην αντιμετώπιση της χωρίς παρενέργειες.

  ΟΜΟΙΟΠΑΘΗΤΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΔΟΤΗΣΕΙΣ

Η ομοιοπαθητική εξελίσεται και προσαρμόζεται στην απαιτητική σημερινή πραγματικότητα ώστε να μη φοβάται πια τις αντιδοτήσεις.

Βιβλία του ιατρού
κ. Σπύρου Διαμαντίδη

ΕΛΕΓΧΟΣ & ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΣΤΡΕΣ

Ιατρική βιοανάδραση για τον έλεγχο

του στρες, του άγχους και του φόβου

ΟΜΟΙΟΠΑΘΗΤΙΚΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ

ΚΑΙ ΙΠΠΟΚΡΑΤΙΚΗ ΙΑΤΡΙΚΗ

ΧΡΩΜΑΤΙΚΗ

Η ορθή χρήση των χρωμάτων στην

καθημερινότητα και τη χρωμοθεραπεία

ΕΓΧΡΩΜΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ

Τα μυστικά του ήχου

στην μουσική και την ηχοθεραπεία

ΑΔΥΝΑΤΙΣΜΑ ΚΑΙ ΟΜΟΙΟΠΑΘΗΤΙΚΗ - ΣΠΥΡΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΙΔΗΣ

ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ ΚΑΙ ΟΜΟΙΟΠΑΘΗΤΙΚΗ

ΦΑΚΕΛΟΣ ΥΓΕΙΑ-ΟΜΟΙΟΠΑΘΗΤΙΚΗ ΚΑΙ ΚΑΦΕΣ- ΣΠΥΡΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΙΔΗΣ

EGO ΜΕ ΤΗΝ ΘΑΛΕΙΑ- ΚΑΝΕΙ Η ΟΜΟΙΟΠΑΘΗΤΙΚΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ; ΚΑΛΕΣΜΕΝΟΣ Ο  ΟΜΟΙΟΠΑΘΗΤΙΚΟΣ ΙΑΤΡΟΣ ΣΠΥΡΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΙΔΗΣ

Η ΜΑΡΙΑ ΤΖΟΜΠΑΝΑΚΗ ΜΙΛΑΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΜΟΙΟΠΑΘΗΤΙΚΗ

ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΚΑΙ ΒΙΟΑΝΑΔΡΑΣΗ